lørdag den 27. august 2011

Regnvejrsdag i august

Jeg har taget hul på efterårs syslerne: Et tæppe til en baby, og en cardigan til mig selv. Tæppet bliver af ca. 10 cm store hexagoner, så går det lidt hurtigere. I øvrigt er washi tapen fabelagtig til at samle kanterne på bagsiden!
Cardiganen har jeg strikket før i præcis samme grå alpaka garn, OG præsteret at krympe til et tæppe. Denne gang er jeg nok lidt mere varsom med at vaske den.. for det er verdens fineste cardigan på. Det er patent strik og det tager bare lang tid, men jeg satser på at den bliver umagen værd. Jeg strikker på KnitPicks, hvor pindene kan skrues af wiren, og udskiftes til anden pindestr. Pindene er af hårdt træ, hvilket er fantastisk hvis man ligesom jeg får gåsehud af at strikke med de almindelige "jernpinde".
God lørdag til alle derude, -i øvrigt har vi været på biblo idag med familien, det er altid hyggeligt på en regnvejrsdag!

12 kommentarer:

Mette sagde ...

Wauv, noget lækkert strik! Jeg strikkede i alpaca til Carla sidste efterår og det tager jo forever i det tynde garn. Så hatten af for dig, for at kaste dig ud i (endnu!) en til dig selv.
Forsat god regnvejrsweekend!

Clara sagde ...

Jamen den er simpelthen så fin, så jeg blev nødt til at kaste mig ud i den igen! Jeg strikker med to tråde alpaka, så det er ikke så slemt, og den bliver rigtig god vamset!! 'Pine' af Helga Isager, hvis du også vil give dig i kast!

Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

Sikke en fin cardigan! Det lyder ret ærgeligt at én magen til blev til et tæppe, men kan godt forstå du har kastet dig ud i projektet igen! Glæder mig til at se babytæppet, har endnu ikke kastet mig ud i patchwork sådan rigtigt (kun lidt snøvlede firkanter og trekanter syet sammen), men det frister da med alle de fine ting man opdager rundt omkring :-)

Line sagde ...

Nu er jeg ikke nogen strikkemester men hende Helga, hun laver altså de sejeste ting! Det ser virkelig lækkert ud - dejlige billeder

PUK sagde ...

Åh, jeg har også lige kigget på opskriften til "pine". Den er bare så flot! Jeg kan dog ikke selv strikke, men en dejlig veninde har tilbudt mig at strikke den for mig, så nu er det vist bare at beslutte sig for en farve.
Glæder mig til at se din færdige cardigan:)

Mona sagde ...

Meget smart at tape patchworklapperne. Det kunne være jeg skulle bruge den idé, når jeg går i gang med mit planlagte kæmpetæppe

Ida van Norde sagde ...

Der var en gang, hvor du gik i tanker om at masseproducere ham ismanden fra din blog, men det er som om det går lidt trægt med at få det effektueret, hva'?
Nu har jeg lavet en tro kopi til at hænge over Severins seng. Jeg håber det er OK med dig, og at jeg ikke overtræder en eller anden copyright-lov eller noget? :-)

Clara sagde ...

Puk: du er en heldig kartoffel med en strikkende veninde! Glæd dig den er sindssyg lækker!!

Ida, du husker da også som en knag! :-)
Ja der var vist en gang hvor jeg havde lovet at sætte ham i produktion, nu er tiden røget med noget andet! Super godt at du selv er ferm på fingrene, er sikker på at det er blevet superfint over Severins seng! Og tillykke med dåben, hvor ser det hyggeligt ud!
Kram Clara

Karen sagde ...

Den cardigan har jeg også overvejet at strikke mange gange. Den er så fin:)

mobil reparation sagde ...

Super lækker cardigan :)


Hilsen

Frederik
http://www.mobilreparationer.dk/

Himmelspjæt sagde ...

Æ-æ-æ-lsker strik! hvilken lækker cardigan, den må jeg eje. Hvilken str strikker du i, det er altid lidt svært syntes jeg?

Ls sagde ...

Hyggeligt:-) Jeg har netop meldt mig som fast læser og glæder mig til at surfe lidt rundt i dit univers:-)